Curaçao 2016, week 4. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Niels Reessink - WaarBenJij.nu Curaçao 2016, week 4. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Niels Reessink - WaarBenJij.nu

Curaçao 2016, week 4.

Door: Niels Reessink

Blijf op de hoogte en volg Niels

31 Januari 2016 | Curaçao, Curaçao

Bon bini!
Welkom op deze blog.

Woensdagochtend ben ik samen met Sanne en Robin vertrokken naar Curaçao. Ik vloog met KLM waar alles prima geregeld was. Je had een eigen tv in de stoel voor je zitten met de nieuwste films en series en daarnaast was het eten en drinken allemaal gratis. Dus die tien uur vliegen waren snel voorbij. Bij het vliegveld werden we opgehaald door mijn nicht Kristy, met een grote pick-up kon alles in één keer naar het studentenhuis vervoerd worden. Bij het huis wachtte de huisbaas ons op. We zitten in een super mooi huis in de wijk Santa Rosa. We hebben een grote woonkamer met keuken en bar. Ook de slaapkamer is erg ruim. Alleen een probleem, de stroom lag eruit. De energiemaatschappij werd gebeld en ze zouden binnen een uur bij ons zijn. Maar op Curaçao moet je dat niet letterlijk nemen. Het zou uiteindelijk vier uur duren. In de tussentijd hebben we ons vermaakt bij een 'stand'. Dat zijn huisjes waar je aan het raam eten en drinken kunt bestellen, bij de lokale bevolking erg populair! Dus na een aantal biertjes verder konden we het huis betrekken. De volgende ochtend hebben we bij de hypermarket inkopen gedaan. En 's middags besloten we het strand op te zoeken. Dit gingen we doen met het openbaar vervoer, een hele onderneming. Ze rijden hier met 9 persoonstaxi busjes rond, deze moet je aanhouden en dan kun je voor een paar gulden naar de binnenstad! Het duurde even voordat we het door hadden maar daarna ging het wel snel. We hebben die middag een groot deel van Punda gezien en zijn nog even bij Mambo Beach geweest.
Op vrijdagochtend ben ik op kennismakingsgesprek bij stage geweest. David Homoet ontving me bij de ingang en heeft me rondgeleid. De schoolgebouwen waren voor een deel een voormalig klooster. Het terrein kent ook vele monumentale panden. Zo is mijn klaslokaal een vrijstaand monumentaal huisje (foto volgt nog). Ik ben aan iedereen voorgesteld en kreeg veel informatie. Dinsdag ga ik beginnen met observeren en na de carnavalsvakantie ga ik mijn eerste lessen geven. Vrijdagavond zijn we naar het Santa Rosa café geweest. Buiten op het terras met een bucket Polar beer was zeker niet slecht. Ze hadden ook de barbecue aan staan, dus het duurde niet lang voordat de kippenpootjes op tafel stonden (gratis!!).
Op zaterdagochtend kwam dan eindelijk onze auto. We hebben ons de eerste dagen goed gered maar een auto is op dit eiland toch onmisbaar. Een witte Kia Rio moet ons de komende maanden gaan begeleiden. Op zaterdag is ook Celina op Curaçao aangekomen. Wij hebben haar in Punda opgehaald en naar Otrabanda gebracht waar zij haar auto kon ophalen. Dus meteen een vuurdoop om met de auto door Curaçao te jagen. Ondanks de drukte en de chaos op de wegen ging het erg goed.
Zaterdag is de dag van happy our bij Zanzibar. Zanzibar ligt aan de Jan Thiel baai! Celine, Sanne en ik werden opgehaald door mijn nicht en stonden netjes om 17.00 aan de bar. Een erg gezellige avond. Een bar midden op het strand, leuk bandje erbij en een zonsondergang!
Vandaag lekker een rustige dag en we gaan vanmiddag het strand maar eens opzoeken!

Groeten, Niels!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Stage op Curaçao.

Actief sinds 25 Jan. 2016
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 7203

Voorgaande reizen:

27 Januari 2016 - 10 Juni 2016

Stage op Curaçao

Landen bezocht: