Curaçao 2016, week 13. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Niels Reessink - WaarBenJij.nu Curaçao 2016, week 13. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Niels Reessink - WaarBenJij.nu

Curaçao 2016, week 13.

Door: Niels Reessink

Blijf op de hoogte en volg Niels

04 April 2016 | Curaçao, Curaçao

Bon tardi,

Afgelopen week hadden we paasvakantie op Curaçao. Sinds deze week ben ik officieel ‘betrokkene’ op Curaçao. We hebben onze vergunning opgehaald. Daar waren we wel een hele ochtend aan kwijt maar we hebben hem binnen. Op dinsdag zijn we naar Kura Hullanda geweest. Het ligt in de wijk Otrabanda. Daar heeft Jacob Gelt Dekker een deel van de wijk opgekocht en opgeknapt. Hij heeft daar ook een museum gevestigd met een selectie betreffende de Trans-Atlantische slavenhandel. Tijd voor een cultureel uitje dus. Midden in de kleurige volkswijk ligt het museum er prachtig bij. Het museum is opgedeeld in zeven ruimtes. De belangrijkste ruimtes gaan over de slavernij in Curaçao en de slavernij in de Verenigde-Staten. Persoonlijk viel mij de tentoonstelling zelf wat tegen. In de tentoonstelling zat niet echt een duidelijke lijn of boodschap. Achteraf en als tip voor mensen die nog een keer gaan, neem wel een gids. Wij hebben het zelf bezocht en door de tentoonstelling zelf ben ik niet veel wijzer geworden. Een gids had ons waarschijnlijk veel meer kunnen vertellen.
Vlakbij het vliegveld vind je de grotten van Hato. Deze grotten zijn onder het wateroppervlakte gevormd en tevoorschijn gekomen toen het water in de ijstijd zakte. Je kunt daar mee met een rondleiding van een klein uur. Veel langer gaan ze vaak niet omdat het in de grotten echt warm en benauwd is. Dat komt omdat de grotten, in tegenstelling tot de meeste grotten, ver boven het wateroppervlakte liggen. In de grotten zelf ga je onder begeleiding van een gids naar verschillende kamers. Je komt hele mooie natuurlijke plassen tegen, een watervalletje, een natuurlijk gevormd Mariabeeld en heel erg veel vleermuizen. Maar de grotten zijn echt een tip om te bezoeken. De gids verteld op leuke manier echt geweldige verhalen en je ziet echt wat van de natuur van het eiland. Op donderdag heb ik de auto ingeruild. Er was een ventilatortje kapot waardoor de airco het niet meer deed en de motor steeds te warm werd. Iets wat met klimaat hier niet erg handig is. Gelukkig is het gemaakt en werd de auto op vrijdag alweer gebracht! Donderdag heb ik gewerkt bij Teast. Een Curaçaos echtpaar was 35 jaar getrouwd en gaf feest. Ik stond de hele dag achter de bar en de gasten waren voornamelijk locals. Echt leuk om een keer op zo’n feestje te werken. De mensen waren allemaal super blij en vriendelijk. Er was een klein bandje bij die veel Curaçaose muziek speelde en de gasten zongen allemaal luidkeels mee. Ook werd er door de vrouwen volop gedanst. Het was super gezellig en leuk om één keer te zien.
Vrijdag hebben we met het huis bij Jan Thiel aan strand gelegen en die dag verder niet veel gedaan. Onze huisbaas heeft laatst een tv geplaatst in de woonkamer waardoor we nu eigenlijk alle Amerikaanse en Europese zenders kunnen ontvangen. Dus werd er zaterdagoverdag volop voetbal gekeken. Met de degradatiekraker De Graafschap – Cambuur en met él Classico stond er ook genoeg op het programma. Aan het begin van de avond heb ik een huisgenoot opgehaald bij zijn stage. Hij loopt stage in het Kunuku Aqua Resort. Hij heeft me daar een rondleiding gegeven in een golfkarretje, toch leuk om een keer gezien te hebben. Het is een mooi resort waar we zeker nog een dag gaan zwemmen. Zelf zou ik er alleen niet op vakantie gaan, het ligt ver van alles af en het had ook in Spanje of Griekenland kunnen staan. In de avond werd Zanzibar nog even aangedaan.
Komende week begint stage weer en vliegen de dagen hier op Curaçao weer voorbij.

Ayó!

• 10 April 2016 - 12:08

Hermien:

Hoi Niels,

Zo te lezen heb je genoeg te doen daar en ben je al helemaal ingeburgerd.
    Leuk om je verslagen elke keer te lezen.

Groetjes en veel Liefs

Peter en Hermien

• 13 April 2016 - 08:16

Kees-Jan:

Hallo Niels,
    Ook nu een te late reactie, maar het is leuk om te lezen dat jullie op een vakantie-eiland ook vakantie hebben! ;-)
    Groetjes,
    Kees-Jan