Curaçao 2016, week 16. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Niels Reessink - WaarBenJij.nu Curaçao 2016, week 16. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Niels Reessink - WaarBenJij.nu

Curaçao 2016, week 16.

Door: Niels Reessink

Blijf op de hoogte en volg Niels

26 April 2016 | Curaçao, Curaçao

Bon dia,

Ditmaal een blog die iets aan de late kant is. Vorige week maandag begon weer een nieuwe week in Curaçao. De maandag heb ik gebruikt om mijn lessen te maken voor afgelopen week. Deze week had ik namelijk ingepland als uitloop week voor de stof. Aangezien ik alle stof al had behandeld had ik twee lessen over per klas. Als opdracht vanuit de HAN moet ik in Curaçao één les over Nederland geven. Ik heb besloten daar twee lessen van te maken. De eerste les heb ik het gehad over Nederland in het algemeen en de Nederlandse cultuur. Ik heb er bewust voor gekozen om het over de Nederlandse cultuur te gaan hebben. De leerlingen hebben dit jaar namelijk les gehad over de multiculturele samenleving. Hierdoor herhaal ik met de leerlingen de lesstof over ‘multiculturele samenleving’ en komen de leerlingen meer te weten over de Nederlandse cultuur. De uitvoering in de eerste klas liep in het begin een beetje stroef. Het is de hele al behoorlijk bewolkt op Curaçao maar er valt geen regen hierdoor wordt het erg benauwd. Dat in combinatie met de komende meivakantie maakte het dat de leerlingen nogal ongemotiveerd waren. In de andere twee lessen heb ik ze geen opdracht meer op papier gegeven maar ben ik klassikaal in gesprek gegaan met de leerlingen. Veel van mijn leerlingen hebben familie in Nederland wonen en zijn daardoor al eens in Nederland geweest. Ik heb hun gevraagd naar hun ervaring met Nederland en vroeg ze of zij het grootste verschil met Curaçao aan konden geven. Hierdoor maakte de leerlingen toch een vergelijking tussen Nederland en Curaçao en had ik mijn lesdoel bereikt.
In Curaçao wordt deze week ook fanatiek koningsdag gevierd. Daarom besloot ik de tweede les in de week over koningsdag te geven. Ik heb de leerlingen aan de hand van afbeeldingen en video’s uitgelegd hoe is het ontstaan en hoe het is gevierd door de jaren heen. Denk hierbij aan de bloemenhulde op paleis Soestdijk voor koningin Juliana en koningin Beatrix die juist door Nederland ging reizen. Nu is het tijd voor twee weken meivakantie en daarna ga ik de leerlingen voorbereiden op hun examen Mens en Maatschappij.
Op woensdag kreeg Robin bezoek. Zijn vriendin en zijn broer en zus zijn deze week op Curaçao. Donderdagmiddag had Robin tien-minuten gesprekken en ben ik met zijn gasten naar Papagayo geweest en hebben we daar aan het zwembad gelegen.
Vrijdagavond waren we door onze huisbaas uitgenodigd voor een barbecue bij hem thuis. Hij zou het vlees regelen als wij voor de drank zouden zorgen. Geheel verrassend heb ik de taak op me genomen om te zorgen dat er bier zou komen. Dus werden er boodschappen gedaan en kon ik een koelbox lenen bij mijn nicht. Onze huisbaas heeft een zwembad achter in de tuin dus konden tegen het eind van de middag al komen zodat we nog even konden zwemmen. Dus lagen we om 16.30 allemaal netjes met een koude Polar in het zwembad. Dat beviel echter zo goed dat om 21.00 de barbecue pas aan ging. Uiteindelijk hebben we tot 1 uur ’s nachts een mooi feest gehad daar in het zwembad!
De volgende ochtend besloten Marlot, Lisa en ik uit te gaan brakken op het strand. Vanuit daar zijn we om 17.00 doorgegaan naar Zanzibar voor Happy Hour. Ook daar hebben we weer een mooie avond gehad! Zondag was het tijd voor de bekerfinale Feyenoord-FC Utrecht. Aangezien twee van mijn huisgenoten fanatieke Utrecht supporters zijn werd er een sportbar gehuurd bij Cabana.
Zondag werd Cabana beach festival weer georganiseerd. Een huisgenoot van ons werkt daar en had mij en Marlot gevraagd of wij een avond achter de bar wilden staan. We konden wel wat extra geld gebruiken dus hebben we zondag bij Cabana gewerkt. Dat was niet slecht want ik stond in een bar midden op het strand. Ik kreeg veel mee van het feest en de sfeer was super!

Ayó en tot volgende week!

  • 28 April 2016 - 08:06

    Kees-Jan:

    Hallo Niels,
    Jammer dat je les over Nederland niet helemaal goed uit de verf kwam zoals jij dat wilde, maar het onderwerp was erg interessant! Ik lees in het verslag wel de details.
    Groetjes,
    Kees-Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Stage op Curaçao.

Actief sinds 25 Jan. 2016
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 7198

Voorgaande reizen:

27 Januari 2016 - 10 Juni 2016

Stage op Curaçao

Landen bezocht: