Curaçao 2016, week 19. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Niels Reessink - WaarBenJij.nu Curaçao 2016, week 19. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Niels Reessink - WaarBenJij.nu

Curaçao 2016, week 19.

Door: Niels Reessink

Blijf op de hoogte en volg Niels

16 Mei 2016 | Curaçao, Curaçao

Bon dia,

Afgelopen week begon het ‘normale’ leven weer op Curaçao. De meivakantie zat erop en het is tijd om de leerlingen voor te gaan bereiden op hun examen. Deze week begon ik met periode 1 te herhalen. In de eerste les heb ik met een PowerPoint de belangrijkste onderwerpen uit periode 1 even aangehaald. De leerlingen kregen veel ruimte om elkaar en mij vragen over de stof te stellen. In de tweede les heb ik in de klassen een werkvorm uitgevoerd. De leerlingen moesten in groepjes zelf toetsvragen maken over de stof. Eerst heb ik uitgelegd welke soorten vragen er zijn en hoe je deze het beste kunt beantwoorden. De vragen die ze zelf hebben gemaakt moesten ook worden voorzien van een goed antwoord. Nadat ze dat hadden gedaan werden de vragen uitgewisseld met andere groepjes en moesten de vragen beantwoord worden. Op deze manier hebben ze actief de stof herhaald. Ook hebben ze inzicht gekregen in de manier waarop toetsen gemaakt worden. Deze manier van de stof herhalen ga ik tijdens mijn eindstage zeker vaker toepassen.
Op woensdag waren Mirjam en Wiljan nog bij mij op stage komen kijken. Ze wilden graag zien waar ik hier les geef. Dus heb ik ze na mijn laatste les een rondleiding gegeven over school.
Op vrijdag en zaterdag heb ik deze week gewerkt. Het cateringbedrijf waar mijn nicht voor werkt moesten de horeca verzorgen op een bruiloft. Op vrijdag zijn we daarom met een koelwagen de drank gaan halen. Op zaterdag moest ik om 11.00 beginnen om alles op te gaan bouwen. Met een gevoelstemperatuur van 40 graden moesten er twee bars en een keuken worden opgebouwd. Het was dus flink zweten. Om 19.30 moesten we weer aanwezig zijn. Ik moest die avond eten uitserveren. Ze hadden de bruiloft super georganiseerd en het werd een groot feest. Leuk om een keer een Antilliaanse bruiloft mee te maken. Met dit werk kom ik toch op locaties waar ik anders niet geweest zou zijn.
Zondag was de laatste dag dat mijn oom en tante op Curaçao waren. Om 10.00 zijn Toine, Wiljan en ik gaan varen op het Spaanse Water. Met een klein bootje zijn we samen het water op gegaan. We hebben 2 uur gevaren en genoten van de zon en het uitzicht op het water. Aan het Spaanse Water staan de grootste villa’s van Curaçao, zoals die van Koning Willem-Alexander om maar een voorbeeld te noemen. Daarna zijn we naar de dames gegaan die al bij Papagayo aan het strand lagen. We hebben verder een hele relaxte dag gehad en heerlijk gegeten en gedronken. Het was ook erg leuk om hun hier op Curaçao te zien.

Ayó!

  • 17 Mei 2016 - 10:13

    Kees-Jan:

    Hallo Niels,
    Je bent echt helemaal ingeburgerd daar! Voelt het ook als 'thuis'? Zo klinkt het wel...
    Veel plezier de laatste dagen/weken!
    Kees-Jan

  • 18 Mei 2016 - 21:45

    Niels Reessink:

    Hallo Kees-Jan,
    Ja, doordat het eiland niet al te groot is, leer je het snel kennen en voelt het vertrouwd aan.
    Dank je, gaat zeker lukken!
    Niels.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Stage op Curaçao.

Actief sinds 25 Jan. 2016
Verslag gelezen: 184
Totaal aantal bezoekers 7192

Voorgaande reizen:

27 Januari 2016 - 10 Juni 2016

Stage op Curaçao

Landen bezocht: