Curaçao 2016, week 17. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Niels Reessink - WaarBenJij.nu Curaçao 2016, week 17. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Niels Reessink - WaarBenJij.nu

Curaçao 2016, week 17.

Door: Niels Reessink

Blijf op de hoogte en volg Niels

03 Mei 2016 | Curaçao, Curaçao

Op maandag moest er weer gewerkt worden. Ditmaal kon ik weer met Kristy mee. We moesten de catering verzorgen op een persconferentie van een bedrijf. De persconferentie werd georganiseerd in landhuis bloemhof, geen slechte locatie dus. Ondanks dat het erg benauwd was, leuk om een keer te doen. Dinsdag had ik deze week een dag vrij. Donderdag komt Jesper op Curaçao, dus de kamer moest verbouwd worden. Samen met onze Dominicaanse schoonmaakster heb ik de kamer op de kop gezet en is het klaar voor bezoek. In de avond zijn we met het huis naar Punda geweest. Dat is eigenlijk in Willemsstad het centrum om koningsnacht en koningsdag te vieren. Op dinsdagavond zijn we bij de Tijd geweest. Op woensdag ben ik mijn nicht koningsdag gaan vieren. Het was echt een geweldig gezicht al dat oranje buiten aan feest vieren met 35 graden. Het was echt enorm warm. In de nauwe straatjes van Punda hing echt een geweldige sfeer. Overal speelde bandjes en waren er voor kinderen spelletjes om te spelen. Aan het eind van de middag ben ik nog naar Zanzibar geweest om daar te eten met Robin en zijn familie.
Donderdag was de dag van aankomst voor Jesper. Na zo’n lange reis hebben we het eerst rustig aan gedaan. Voor het eten zijn we naar Danny’s gegaan, daar kun je je eigen hamburgers samen stellen. Vrijdagochtend zijn we vroeg naar Daaibooi gegaan, een van mijn favoriete stranden hier op het eiland. Daar hebben we de hele middag lekker gezwommen en gebakken. In de avond zijn we met het huis naar een maandelijks festival geweest op Curaçao. Op de Fullmoon party trad ook nog een van de populairste artiesten op van dit moment. Dus Jesper had geluk!
Op zaterdag zijn we lekker gaan uitbrakken bij Papagayo, daar heb je het zwembad waarbij je over de zee uitkijkt. Aan het eind van de middag hebben Jesper en ik daar ook wat gegeten. Er moest namelijk even een ondergrond aangelegd worden. We zijn daarna het strand overgestoken richting Zanzibar waar het om 17.00 tijd was voor Happy Hour. Daar hebben we lekker de rest van de avond gestaan.
Zondag zijn we met een groep van 17 mensen naar klein Curaçao gegaan. Echt een geweldige ervaring. De heenweg was heel heftig, de zee was redelijk onstuimig en we moesten tegen de golven invaren, dat resulteerde een in half zieke boot. We hadden alles zelf geregeld, er was een grote koelbox met drank en de barbecue was meegenomen. Met een gezellige groep hebben we de hele dag op het onbewoonde eiland lekker gegeten en gedronken. We hebben ook nog even gesnorkeld en toen konden we heel dicht bij hele grote zeeschildpadden komen! Maar het hoogtepunt werd bewaard voor de terugweg. Je vaart dan met de golven mee waardoor het erg rustig gaat. Er begon halverwege een groep van 15 dolfijnen mee te zwemmen. Dat is echt geweldig mooi om te zien. Ze kwamen echt super dicht bij de boot en sprongen er onderdoor! Dat is toch echt wel een van de mooiste dingen die ik tot nu toe op Curaçao meegemaakt heb!

Ayó!

  • 04 Mei 2016 - 07:40

    Kees-Jan:

    Hallo Niels,
    Was er geen school deze week? Hebben jullie ook de hele week vakantie? Hoe vieren de scholing Koningsdag: hebben ze ook de koningsspelen? Twee jaar geleden was ik er de week voor Koningsdag en toen deden ze er ook aan mee. Ben benieuwd of ze dat nog steeds doen.
    Veel plezier deze week!
    Kees-Jan

  • 06 Mei 2016 - 20:10

    Niels Reessink:

    Hallo Kees-Jan,

    Nee de afgelopen twee weken hebben de leerlingen meivakantie gehad en ik dus ook. En naar mijn weten doen de leerlingen in ieder geval niet centraal mee aan koningsspelen. Er werd op heel Curaçao wel van alles georganiseerd. Aankomende dinsdag begint voor mij stage weer.
    Groet, Niels.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Stage op Curaçao.

Actief sinds 25 Jan. 2016
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 7221

Voorgaande reizen:

27 Januari 2016 - 10 Juni 2016

Stage op Curaçao

Landen bezocht: