Curaçao 2016, week 18 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Niels Reessink - WaarBenJij.nu Curaçao 2016, week 18 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Niels Reessink - WaarBenJij.nu

Curaçao 2016, week 18

Door: Niels Reessink

Blijf op de hoogte en volg Niels

09 Mei 2016 | Curaçao, Curaçao

Bon dia,

Na de geweldige trip naar Klein Curaçao besloten Jesper en ik maar een dagje uit te gaan rusten aan het strand. Gelukkig kon Marlot rijden en gingen we naar Blue Bay. We kregen op het strand een leuke sms. In Nederland werk ik in de snoepfabriek van Fassin. De directrice Patricia Fassin stuurde mij een bericht dat ze ook op Curaçao was deze week! Ze vroeg ons of Jesper en ik het leuk zouden vinden om die avond bij hun in het hotel te komen eten. Daar zeggen wij natuurlijk geen nee tegen. Dus gingen we die avond naar het Avilla park hotel in Punda. We hebben heerlijk gegeten en nog lang bij gekletst. Op dinsdag zijn we richting Westpunt geweest samen met Lisa. We hebben de middag bij Grote Knip aan het strand gelegen. Dat is een van de mooiste stranden op Curaçao dus die moest Jesper gezien hebben. Daarna hebben we nog even snel bij Kleine Knip gekeken en toen zijn we doorgereden naar huis. In de avond heb ik Jesper meegenomen naar het restaurant Hemingway, dat ligt mooi aan het water bij Mambo Beach. Daarna hebben we met Robin nog een drankje gedaan bij het Santa Rosa café. Woensdag had ik voor Jesper een mooi uitje gepland. We gingen weer naar de struisvogelboerderij om te quad rijden! Robin ging ook mee en het tempo zat er flink in. We hadden de tour van één uur geboekt, het ging alleen zo snel dat we de tour van anderhalf uur in één gereden hebben. We reden mooi langs de St.Jorisbaai en langs de noordoost kust op. Het was super warm en we zaten helemaal onder het zand! In middag zijn we voor de verkoeling dus maar aan het strand gaan liggen! In avond zijn Jesper en ik nog naar Punda gegaan daar kon hij de pontjesbrug en de handelskade zien. Daar hebben we ook wat gegeten. Daarna zijn we met het huis gaan stappen bij Cabana. Donderdag was voor Jesper alweer de laatste dag. Hij wilde nog graag naar het Shete Boka park. We gingen natuurlijk om Boka Pistol te zien, dat is de inham waar het water hard omhoog komt. In eerdere blogs van mij heb ik daar al eens over verteld. Daarna zijn we naar Karakter gereden, we hadden namelijk met Kristy en Toine afgesproken om te lunchen. Daarna hebben we zijn koffer opgehaald en heb ik Jesper weer afgezet bij het vliegveld. Het was super om hem op bezoek te hebben. Nu heeft ook hij kunnen zien waar ik de afgelopen maanden heb uitgehangen. Vrijdag was het tijd om even uit te rusten. Maar in de avond zou ik de volgende bekenden alweer zien. Mijn oom en tante zijn deze week op vakantie in Curaçao, ook vanwege de verjaardag van Kristy. Ze slapen in St.Tropez dus Toine en ik zijn daar aan het eind van de middag heen gegaan om ze op te wachten. Daarna hebben we lekker samen wat gegeten en gedronken. Zaterdag was ook een rustige dag en ben ik alleen even met Robin en Marlot naar Zanzibar geweest. Zondag is een dag geworden om niet snel te vergeten. Om kwart over acht in de ochtend stond me familie bij me op de stoep, om 8:30 begon namelijk de ontknoping in de eredivisie. Zoals de meesten weten ben ik voor Ajax en bij een overwinning op de Graafschap werden zij kampioen. Mijn familie komt uit Veldhoven en zijn fanatiek voor PSV. Ondanks de kleine kans dat PSV nog kampioen kon worden besloten ze toch met mij mee te gaan. Over de afloop gaan we het niet hebben, maar ondanks alles was het een gezellige ochtend in het Santa Rosa café. Om Kristy’s verjaardag te vieren hadden ze een boottocht geregeld in de middag. Bewapend met drank en een barbecue zijn we met een super gezellige groep gaan varen. We gingen eerst door het Spaanse water, vanaf het water heb je geweldig zicht op alle super luxe villa’s. Als ik toch ooit geld heb… Bij Santa Barbera hebben we aangelegd en ging de barbecue aan. We hebben enorm genoten en het was super om er zoveel familie bij te hebben.
Dat waren alweer twee weken meivakantie. Komende de leerlingen maar weer eens gaan opzoeken!

Ayó!

  • 10 Mei 2016 - 09:21

    Hermien:

    Super leuk om te lezen Niels. Geweldig dat Jesper bij je was.
    Voor jou schiet het nu toch ook al aardig op.
    Tijd gaat snel..... maar deze ervaring pakt niemand je meer af!!!!!

    Veel liefs, Peter en Hermien

  • 11 Mei 2016 - 05:17

    Kees-Jan:

    Hoi,
    Zijn de lessen weer verder gegaan? Kan je al zo langzaam voor jezelf duidelijk krijgen wat je allemaal leert? Wat ga je volgend jaar als LIO gebruiken?
    Groetjes,
    Kees-Jan

  • 12 Mei 2016 - 01:19

    Niels Reessink:

    Hallo Kees-Jan,

    Zoals beschreven in de afgelopen twee blogs is er nu meivakantie. Deze week ben ik weer aan het lesgeven dus komende week staat daarover weer wat in de blog.

    Groet,
    Niels.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Stage op Curaçao.

Actief sinds 25 Jan. 2016
Verslag gelezen: 280
Totaal aantal bezoekers 7212

Voorgaande reizen:

27 Januari 2016 - 10 Juni 2016

Stage op Curaçao

Landen bezocht: