Curaçao 2016, week 10. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Niels Reessink - WaarBenJij.nu Curaçao 2016, week 10. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Niels Reessink - WaarBenJij.nu

Curaçao 2016, week 10.

Door: Niels Reessink

Blijf op de hoogte en volg Niels

13 Maart 2016 | Curaçao, Curaçao

Bon tardi,

Inmiddels alweer 7 weken op Curaçao, het gaat snel. Het was een rustige week! Deze week ben ik op maandag ook naar stage geweest. Ze hebben op het St.Jozef namelijk iedere eerste maandag van de maand een maandopening. Het eerste uur komen dan alle vierde klassen bij elkaar in de aula en het tweede uur de derdejaars klassen. Omdat ik dit uit Nederland niet ken besloot ik te gaan kijken. De maandopening wordt gebruikt om eventueel belangrijke mededelingen te doen. Daarna is er een leraar die een stuk uit de bijbel voorleest en er wordt samen een gebed op gezegd. De leerlingen krijgen te horen dat ze in een belangrijke fase van hun leven zitten en dat ze belangrijke keuzes moeten gaan maken. Doe dat verstandig is het advies. Op dinsdag en woensdag heb ik bij mijn klassen de proefwerken afgenomen. Over de resultaten kan ik ook dik tevreden zijn. In de tweede les van de week heb ik met de leerlingen in de Atlas gewerkt. Voor even was ik dus aardrijkskunde docent. In Nederland heb tijdens mijn stages alleen geschiedenis les gegeven. Het is goed dat ik hier op Curaçao oefen met het vak Mens & Maatschappij voordat ik aan mijn LIO-stage begin. De lessen verliepen deze week goed en ik heb het erg naar mijn zin op stage!
Donderdagmiddag ben ik op sollicitatie geweest bij Saint Tropez beach club. Ik kan daar vanaf vrijdag beginnen als barman! Zo kan ik wat extra bijverdienen en veel nieuwe leuke mensen ontmoeten. Ze hebben iedere vrijdagavond Happy Hour dus ik ga ook leren cocktails maken enzovoort. Ik heb er veel zin in! Donderdagavond ben ik naar club 1850 geweest. Daar hadden ze een Après ski party en de buckets Polar bier smaakte weer goed. Daar moest op vrijdag natuurlijk van worden bijgekomen.
Zaterdag stond in het teken van Cura Doet! Het initiatief van het Oranjefonds kennen jullie uit Nederland als ‘NL Doet’. Mensen worden dan gevraagd om een dag vrijwilligerswerk te doen. Dat wordt dus ook hier op Curaçao georganiseerd. Ook op het St.Jozef werden de handen uit de mauwen gestoken. Leerlingen, docenten, ouders en ex-leerlingen werden gevraagd om te helpen. Uiteindelijk was er een groep van ongeveer 50 man de hele zaterdag aan de gang op school. Lokalen en buiten muren werden van een nieuwe laag verf voorzien en de tuinen werden opgeknapt. Ook ik ben op zaterdag naar stage geweest om te helpen. We kregen een T-shirt van ‘Cura Doet’ en gingen aan de slag. Samen met mijn leerlingen heb ik het lokaal geverfd waar ik zelf ook mijn lessen in geef! Mede door het warme weer en omdat het natuurlijk vrijwilligerswerk is werd er regelmatig pauze gehouden. Hierin had ik mooi de kans om de leerlingen en mijn collega’s beter te leren kennen. Het was mooi om te helpen en ze vonden het leuk dat ik er was! Tussen de middag kregen we nog wat te eten, een lekkere warme maaltijd bestaand uit nasi en kip. Dat konden mijn begeleider en ik wel gebruiken, waarvan de foto getuige. Komende week weer stage lopen en er komt hoog bezoek uit Nederland. Hoe dat gaat verlopen, lees je volgende week!

Ayó en de groeten!!

  • 14 Maart 2016 - 10:20

    Kees-jan:

    Hallo Niels,
    Hoe is eigenlijk je contact met de leerlingen? Is dat anders dan in NL? En hoe zit het met klassenmanagement: heb je andere technieken nodig dan hier? Ik hoop hier binnenkort wat over te lezen!
    Groetjes,
    Kees-Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Stage op Curaçao.

Actief sinds 25 Jan. 2016
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 7225

Voorgaande reizen:

27 Januari 2016 - 10 Juni 2016

Stage op Curaçao

Landen bezocht: