Curaçao 2016, week 11 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Niels Reessink - WaarBenJij.nu Curaçao 2016, week 11 - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Niels Reessink - WaarBenJij.nu

Curaçao 2016, week 11

Door: Niels Reessink

Blijf op de hoogte en volg Niels

21 Maart 2016 | Curaçao, Curaçao

Bon dia Holland,

Zo rustig als vorige week was, zo druk is het deze week geweest. Het begon op zondag toen ik een berichtje van mijn nicht kreeg. Zij werkt bij een bedrijf dat de catering verzorgd bij feestjes. Ze had zondag hulp nodig bij zo’n feestje, dus vroeg ze of ik een keer wilde helpen. Dus ben ik naar een villapark gereden om daar het eten uit te serveren bij een feest. Erg leuk om te doen! Daarna hebben we nog een after-work drankje gedaan bij Wet&Wild. Zo leer ik toch weer meer mensen kennen. Op maandagochtend ben ik naar het strand bij het Hilton Hotel geweest. Daar vonden deze week namelijk de sportexamens van St. Jozef plaats. Deze worden dus op het strand afgenomen. De leerlingen moeten de zee in, een rondje zwemmen om een boei en dan weer terug. Daarna moeten ze hardlopen over de John F. Kennedy Boulevard. Ik ben daar gaan kijken en heb voor de Facebook van de school een aantal foto’s gemaakt. Daarna ben ik met een collega de Boulevard op gelopen. Die collega woont haar hele leven al op Curaçao en haar vader was Nederlands. Zij heeft me van alles over de Curaçaose samenleving uitgelegd.
Op dinsdag begon stage weer. Deze week heb ik het eerste deel van de P.O. over werken met de atlas gegeven. In de tweede les heb ik de leerlingen de aflevering van 3 op reis in Noord-Korea laten zien. Hiermee heb ik de leerlingen zich bewust laten worden dat er veel meer verschillende culturen op de wereld zijn. Je kon merken dat ze nog niet veel van Noord-Korea wisten en ze vonden het erg interessant. Op dinsdag ben ik met mijn Brabantse familie mee geweest naar de kroeg om te kijken of PSV het Athletico Madrid van Diego Simeone kon verslaan. Het kwam uiteindelijk tot strafschoppen waarin helaas werd verloren.
Woensdag was de grote dag deze week. Er kwam hoog bezoek uit Nederland. Mijn moeder en Ronnie zijn deze week op bezoek in Curaçao. Als verrassing had ik hun opgewacht op het vliegveld. Woensdagavond hadden we afgesproken bij Cabana Beach waar de eerste drankjes op hun bezoek werden gedronken.
Donderdagochtend was het tijd voor ‘Kaminda di Krus’. Met de hele school en een aantal gastscholen werd er een processie gelopen. Tijdens de processie werden de verschillende stages van de lijdensweg van Jezus Christus uitgebeeld. Er werd dan steeds even stilgestaan, gebeden en een lied gezongen. Ik liep mee als begeleider van de mentor klas van David Homoet. In Nederland kennen we dit eigenlijk helemaal niet meer dus het was interessant om eraan mee te doen! In de middag ben ik weer naar Kontiki Beach geweest waar mijn moeder verblijft. Ik heb ma en Ronnie meegenomen naar Punda en Otranbanda. Dus heb ik ze het centrum laten zien, zijn we bij de pontjesbrug en bij het Riffort geweest. Daarna hebben we een terrasje uitgezocht waar we heerlijk gegeten hebben.
Op vrijdag was Sanne jarig en zijn we in de middag naar de struisvogel boerderij geweest. Daar gingen we als eerste quad rijden! We reden een mooi stuk door de natuur naar de ruige kust. Onderweg zijn we nog bij een oude indianengrot gestopt om daar binnen te gaan kijken. Uiteindelijk kregen Robin en ik ook waar we op gehoopt hadden en dat was natuurlijk een race! Erg vet om te doen en zeker niet de laatste keer. Daarna hebben we nog een rondleiding over de struisvogels boerderij gehad en hebben we de beesten kunnen voeren.
Op zaterdag heb ik mama en Ronnie weer op sleeptouw genomen. We zijn richting Westpunt geweest. Allereerst zijn we gestopt bij de zoutpannen van Jan Kock. Daar zijn vele flamingo’s te spotten en hebben we veel foto’s gemaakt. Toen zijn we doorgereden naar de Grote Knip. Daar hebben we ook onze lunch gehad. De rest van de middag hebben we doorgebracht op Daaibooi Beach waar nog even van de rotsen werd gesprongen. Voor het avondeten zijn we naar Il Forno geweest. Daar kun je, naar mijn mening, de lekkerste pizza’s van het eiland eten. De week werd afgesloten bij Cabana. Daar hebben we met Robin en zijn vader en ik met mijn moeder nog gezeten en gezellig samen wat gedronken.
Zondag stond in het teken van de titelstrijd in Nederland. Om 11.45 werd er verzameld voor PSV-Ajax. De Amsterdammers wisten met 0-2 te winnen en zetten een grote stap richting het kampioenschap. In de avond heb ik ma en Ronnie nog Wet&Wild laten zien en hebben we gezellig wat gedronken.

Ayó en tot volgende week!

  • 22 Maart 2016 - 07:56

    Kees-Jan:

    Hallo Niels,
    Was die processie dan mede door de school georganiseerd of liepen er van alle scholen kinderen mee? En hoe vinden die kinderen dat? Heb je het daar met hen over gehad?
    Slechte week als PSV-supporter! Jammer hoor, dat ze beide wedstrijden verloren hebben: het was niet verdiend! Maar geloof me: ze worden toch kampioen! ;-)
    Groetjes,
    Kees-Jan

  • 22 Maart 2016 - 13:30

    Niels Reessink:

    Hallo Kees-Jan,

    Het is door St.Jozef georganiseerd, dit is het tiende jaar. Sinds een aantal jaar lopen er ook gastscholen mee. Je merkt dat de kinderen er minder in geïnteresseerd zijn dan 'vroeger' denk ik. Ze doen allemaal netjes en zonder tegenspraak actief mee aan de processie. Maar wanneer ik de leerlingen vroeg wat ze ervan vonden, kreeg ik toch gemengde reacties. Ik zelf denk te merken dat het geloof onder de volwassenen nog een grote rol speelt. Al merk ik dat het bij de leerlingen toch een stuk minder wordt. Het is dus interessant om te kijken hoe zich dat gaat ontwikkelen de komende jaren.

    Haha hou je hoop maar voor PSV;) Ik ga voor Ajax!

    Zonnige groet,
    Niels!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Stage op Curaçao.

Actief sinds 25 Jan. 2016
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 7236

Voorgaande reizen:

27 Januari 2016 - 10 Juni 2016

Stage op Curaçao

Landen bezocht: