Curaçao 2016, week 12. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Niels Reessink - WaarBenJij.nu Curaçao 2016, week 12. - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Niels Reessink - WaarBenJij.nu

Curaçao 2016, week 12.

Door: Niels Reessink

Blijf op de hoogte en volg Niels

30 Maart 2016 | Curaçao, Curaçao

Op maandag heb ik mijn moeder en Ronnie weer meegenomen op Curaçao. We zijn richting Bandabou gereden. Bandabou is het westelijke deel van Curaçao. Onze eerste stop was bij het Shete Boka park. In een eerdere blog heb ik al veel over het park verteld. Het is het park met de zeven inhammen. Deze dag stond er veel meer wind dan de vorige keer dus de golven kwamen nog veel hoger. Na de wandeling zijn we gaan lunchen bij Jaanchie’s. Dat is een restaurant bij Westpunt. Je komt binnen in een soort woonkamer te zitten met een hele rustige sfeer. Daarna komt de chef bij je aan tafel zitten en hij verteld je wat je die dag kunt eten. Erg lijk om te doen en de biefstuk smaakte heerlijk. Voordat we terug naar Kontiki reden zijn we eerste naast Playa Kalki opgereden. Dat is een kleine vissersbaai bij Westpunt. Alle kleine vissersbootjes lagen mooi in het blauwe water. Voor het eten zijn we weer naar Punda gereden en hebben weer gegeten op het Wilhelmina plein.
Op dinsdagochtend heb ik eerst lesgegeven. Ik ben begonnen met de filmopdracht over ‘Bolletjes Bleus’. Dat is een film over een Surinaamse Nederlander die van school gestuurd wordt en in de drugswereld terecht komt. Deze film bespreek ik iedere les klassikaal met de leerlingen. Deze dag zijn mijn moeder en Ronnie op stage langs geweest. Ik heb ze de school en de klas laten zien. Ook hebben ze kennis gemaakt met mijn begeleider en de adjunt (directie). Ze vonden het erg interessant om te zien waar ik hele dagen uit hang! Daarna hebben we met mijn nicht afgesproken en zijn we weer richting Bandabou gereden. Daar heb je het stand Karakter waar je heerlijk kunt lunchen. In de avond zijn we naar de Mambo Boulevard gegaan en hebben we gegeten bij Hemmingway.
Op woensdag heb ik op stage mijn tussenbeoordeling mogen ontvangen. Mijn begeleider is erg enthousiast en vind dat het goed gaat. Vooral zo door gaan was het advies! In de avond hebben we gegeten bij de Mexicaan op de Mambo Boulevard. En de avond weer afgesloten waar we die week ervoor waren begonnen bij Cabana.
Donderdag was het de laatste dag voor mijn moeder en Ronnie. Daarom zijn we naar Cas Abou gereden, één van mijn favoriete stranden op Curaçao. Daar kun je heel mooi snorkelen en zonnen. Daarna heb ik hun afgezet bij Kontiki en hebben we afscheid genomen. Tot 10 juni!
Vrijdagoverdag heb ik vooral uitgerust. Ik heb hier op Curaçao nu ook een nieuwe bijbaan. Café de Tijd is een Nederlands feestcafé waar regelmatig leuke feesten worden georganiseerd. Bij die feesten ga ik helpen achter de bar. Op vrijdagavond ben ik begonnen bij de Après Ski Party. Het was een mooi feest met gezellige mensen en leuke collega’s.
Zaterdag was echt een ‘Nederlandse zaterdag’, om 13.00 uur ontwaakte ik uit mijn roes. Toen zijn we de auto gaan wassen. (Mocht ook wel na twee maanden). Die avond zijn we naar de voetbalwedstrijd Curaçao tegen de Dominicaanse Republiek geweest! De wedstrijd begon om 18.30 in het Ergilio Hato Stadium. Het stadion ligt in de wijk Brievengat, een echte volkswijk. Er heerste ook een echte ouderwetse voetbalsfeer. Je loopt vanaf de parkeerplaats rustig naar het stadion. Bij de ingang zaten een aantal vrouwen die het hoekje van je kaartje afscheuren en daarna kun je doorlopen. Bij binnenkomst werd eerst de bierkraam bezocht. Nadat we ons hadden voorzien van een tree Polar zochten we onze plek op. Dat ging lastig want vaste zit plaatsen kennen ze niet. Dus gingen we op een mooie plek op het beton zitten want alleen op de hoofdtribune hebben ze enkele plastic stoeltjes. Curaçao wist na een hoop sensatie de wedstrijd winnend af te sluiten met een 2-1 winst. Bondscoach van Curaçao, Patrick Kluivert, was tevreden. Het was geweldig om te zien, wanneer Curaçao in de buurt van de zestien kwam werd het stadion helemaal gek! Het niveau is misschien niet wat we gewend zijn in Nederland. Maar op de voetbalsfeer en beleving kunnen we in Nederland jaloers op zijn.
Op eerste paasdag hebben we het lekker rustig aan gedaan en bij Jan Thiel aan het strand gelegen.

Ayó en tot volgende week!

  • 31 Maart 2016 - 12:11

    Kees-Jan:

    Hallo Niels,
    Wat heb je weer leuke dingen gedaan! Fijn dat je je moeder mee naar school kon nemen: ze zal wel erg trots op je geweest zijn! :-)
    Interessant dat je die film met lln gekeken hebt! Staat dat in het programma of was het je eigen initiatief? Hoe waren de reacties van de lln en van de SPD?
    Groetjes aan iedereen daar!
    Kees-Jan

  • 31 Maart 2016 - 19:24

    Niels Reessink:

    Hallo Kees-Jan,

    Nee het stond niet in het programma. Ik heb nu 4 lesweken tot de meivakantie om zelf in te vullen. Die lessen vul ik op met de aflevering van 3 op reis over Noord-Korea. De film Bolletjes Blues. En ik ga mijn les over Nederland geven aan de klassen. Na de meivakantie ga ik de jaarstof met de leerlingen behandelen. De derdejaars sluiten namelijk Mens en Maatschappij dit jaar al af met een examen.
    De reacties daarop zijn goed, het is voor de leerlingen namelijk wat anders en iets nieuws.

    Groeten,
    Niels.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Niels

Stage op Curaçao.

Actief sinds 25 Jan. 2016
Verslag gelezen: 110
Totaal aantal bezoekers 7218

Voorgaande reizen:

27 Januari 2016 - 10 Juni 2016

Stage op Curaçao

Landen bezocht: